Presedintele Mihai Ghimpu: „Daca sunt uníonist, sunt dusman?“

Intr-un interviu acordat cotidianului “Timpul” de la Chisinau, presedintele interimar Mihai Ghimpu le explica din nou celor care-l acuza ca doreste reintregirea nationala, fie ei de la Moscova, Kiev sau chiar de la Bucuresti: “Adica, daca sunt unyonist (sic!), sunt dusman? Dar Voronin e comunist, dictator, uzurpator de putere – lucruri confirmate si de situatia de la televiziune. El se proclama patriotul acestui stat, desi e foarte rusinos si periculos sa te afli in fruntea statului si sa promovezi minciuna sovietica, manipuland oamenii de rand. Eu n-am venit in politica pentru functii. Eu am intrat in Miscarea de eliberare nationala ca sa lupt pentru adevar si dreptate. Noi cunoastem foarte bine ce ni s-a intamplat in 1940, cand URSS, ocupand acest teritoriu, nu putea sa spuna ca i-a eliberat pe romani de sub romani. Ca sa-si argumenteze ocupatia, sovieticii au inventat natiunea moldoveneasca. (…) Sa spuna ce vor, pe mine putin ma intereseaza. Faptul ca eu pledez pentru adevar si dreptate, pentru identitatea mea, nu inseamna ca sunt impotriva cuiva. Nu sunt contra limbii ruse, nici a Federatiei Ruse! Relatii bune cu Romania nu inseamna relatii proaste cu Rusia. Eu sunt omul unirii in jurul adevarului. Cuvantul “unire’’ vorbeste de la sine, este unul cu conotatii pozitive. Sa unim cu totii lucrurile bune si frumoase, adevarul si dreptatea, si atunci vom avea doar de castigat. Eu nu am venit sa-i manipluze pe cetateni, ci sa le spun adevarul”, a spus presedintele interimar al R. Moldova. Vlad Filat va fi premier, iar Iurie Leanca va fi ministru de externe. Leanca a dat deja pe goarna ca Republica Molotov vrea tratat politic de baza cu Romania. Ca Voronin! Daca vine la Bucuresti cu asemenea sugestii, bine ar fi sa-si duca bulendrele la Moscova.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
©2009 Jos comunismul! | by TNB